Programowanie

Znam biegle języki programowania:

  • C/C++:
    • 8-letnie doświadczenie niekomercyjne,
    • korzystanie z bibliotek zewnętrznych,
      w tym m.in. DirectX SDK, SDL, Windows API, wxWidgets,
    • praca przy silnikach graficznych (DirectX 9/11, HLSL),
    • własny silnik 3D (DirectX 11) oraz prototyp silnika do gier 3D.
  • Java:
    • aplikacje desktopowe (Windows) oraz mobilne (Android),
    • projekty uczelniane i niewielkie programy pomocnicze.
  • PHP:
    • liczne strony WWW oraz autorski framework FeyFramework,
    • integracja z MySQL, komunikacja asynchroniczna AJAX, JQuery.

Posiadane umiejętności:

  • Analiza dużych problemów, planowanie i projektowanie autorskich rozwiązań,
  • Zdolność myślenia abstrakcyjnego,
  • Programowanie strukturalne, obiektowe i komponentowe,
  • Doświadczenie w pracy w zespole,
  • Umiejętność komunikacji z klientem, analizy wymagań odbiorców oprogramowania,
  • Tworzenie oraz użytkowanie dokumentacji technicznej w języku polskim i angielskim, w tym praca z zaawansowanymi schematami UML,
  • Znajomość i umiejętność zastosowania w odpowiednich sytuacjach metod i wzorców projektowych, w tym MVC,
  • Sprawne korzystanie z systemów kontroli wersji (SVN),
  • Znajomość terminologii związanej z cyklem życia aplikacji oraz stosowanymi rozwiązaniami.

Doświadczenie:

  • Programuję aplikacje oraz skrypty internetowe, w tym duże systemy (np. kompleksowej obsługi biura podróży),
  • Byłem głównym programistą w projekcie darmowej gry 3D MMORPG „Ballad of Dragons”,
  • Mam doświadczenie w programowaniu gier oraz zarządzaniu ludźmi i projektami informatycznymi,
  • Jestem autorem silnika 3D (C++, DirectX 11),
  • Piszę narzędzia pomocnicze (plug-iny dla potrzeb własnych i na zamówienie) do programów takich jak Adobe Photoshop, czy 3ds max.
  • Mam praktyczne doświadczenie w łączeniu Unity/C# i rozszerzonej rzeczywistości (Oculus Rift, PlayStation Move, Kinect).
featured image icon
Gra AutoCheck - wyłap części wymagające dalszego sprawdzenia (Unity/C#/Android - czerwiec 2015).
featured image icon
Gracz zamienia się w wirtualnego malarza, obserwując świat poprzez hełm rozszerzonej rzeczywistości i ruchami własnej dłoni nadając barwy otaczającym go obiektom (Oculus Rift/PlayStation Move/Unity/C# - maj 2015).
featured image icon
Śpiewnik na telefony z systemem Android wykonany dla stowarzyszenia (Java/Android - styczeń 2015).
featured image icon
iUML - napisane przeze mnie narzędzie do tworzenia i prezentacji internaktywnych schematów UML, dostępne w oknie przeglądarki www (jQuery/HTML5/PHP - 2014).
featured image icon
Własnoręcznie napisany plug-in do programu 3ds max, służący do eksportu zoptymalizowanych siatek obiektów na potrzeby silnika do gier (MaxScript - styczeń 2014).
featured image icon
Zrzut z silnika 3D napisanego przeze mnie na potrzeby gry Ballad of Dragons (DirectX 9.0c, C++ - 2010).
featured image icon
"Szachy chińskie", program zaliczeniowy, Politechnika Łódzka (DirectX 9.0c, C++ - 2011).