Grafika 3D > Alice – postać kreskówkowa (WIP)

Alice-8

Wczesna faza projektowania twarzy:
płaskie oczy.. i tajemniczy sześcian.

Alice to postać wykonana w stylu nawiązującym do klasycznej, dwuwymiarowej animacji, kreskówki. I moja druga w życiu próba w zakresie modelowania postaci.

Model powstał na bazie kompilacji kilku różnych inspiracji zaczerpniętych z Internetu. Proporcje konsultowałem (wciąż i wciąż od nowa, do uzyskania zadowalającego rezultatu) ze znajomymi oraz przede wszystkim z siostrą, której muszę podziękować za cierpliwość. Przy okazji udało mi się zostać zablokowanym przez parę osób (z uwagi na nękanie).

Obecnie model jest na etapie „w trakcie pracy”. Nadal wymaga korekty niektórych proporcji, dorobienia paru szczegółów (jak choćby uszy) i przerobienia stroju. Jest już częściowo gotowy do animacji, chociaż chcę jeszcze poprawić zdolności mimiczne i sposób zginania się ramion oraz nóg.

Całość modelowana od zera, jedynie dłonie zapożyczone z dostępnych mi zasobów (na odpowiedniej licencji oczywiście) i przerobione na potrzeby Alice. Bohaterka daje sobie radę bez tekstur (jedynym wyjątkiem są źrenice) i zamierzam przy tym pozostać – upraszcza to obraz i nadaje interesującego mnie, kreskówkowego charakteru.

Docelowo zamierzam wykorzystać Alice.. do krótkiej animacji, oczywiście.

Całość wykonana w 3ds max 2014, render z użyciem VRay.

Tło muzyczne: Parisian, Kevin MacLeod.

Alice - 14Obecne stadium prac – twarz zaczyna wyglądać sympatycznie.

17cSukienka i pierwsza próba wykrzesania emocji na twarzy naszej bohaterki.. lepiej i mniej sympatycznie zarazem.

Alice - Cartoon CharacterPo ostatniej wizycie u fryzjera.



Technologie
3ds max 2014, VRay
Data wykonania
maj 2014